Zakres usług wdrożeniowych obejmuje działania związane bezpośrednio z procesem wdrożenia danego rozwiązania u klienta, począwszy od samego uruchomienia systemu, poprzez integrację z innymi systemami, import danych, testy a kończąc na szkoleniach i wsparciu użytkowników końcowych.
Cały proces wdrożenia uzgadniamy z klientem dopasowując go do możliwości jakie ma w zakresie adaptacji do zmian, możliwości zaangażowania pracowników w zmianę.
Zakres zadań związanych z wdrożeniem uzgadniamy indywidualnie, niemniej jednak można tu wyróżnić następujące zadania:
- Przygotowanie planu wdrożenia
- Projekt integracji
- Czyszczenie danych archiwalnych
- Import danych archiwalnych
- Szkolenia z systemu
- Konfiguracja systemu
- Utrzymanie systemu rozumiane jako wsparcie użytkowników w rozwiązywaniu problemów z użytkowaniem systemem
- Iteracyjne wdrażanie zmian uwzględniając ograniczenia wewnętrzne jakie ma organizacja
- Wsparcie w kontakcie z dostawcą systemu